Sunday, July 22, 2012

Rooftop Prince


salam semua.
memandangkan cuti ni, banyak pulak drama yang dah aku habeskan. jom tengok satu drama yang agak famous jugak pada tahun ni. macam best je. jom jom.

Rooftop Prince

drama ni bagi aku lain dari yang lain. bukan la cerita pasal cinta semata-mata. drama ni cerita pasal seorang raja pada zaman Joseon yang secara tiba-tiba termasuk ke dunia sekarang - zaman moden. terkejut beliau bersama 3 orang bawahannya. memang agak kelam kabut sebab semuanya tiba-tiba bertukar. 


bayangkan orang yang tak pernah hidup zaman sekarang bila datang ke dunia kita, memang lawak la. semua benda nampak pelik di mata diorang. serius lawak diorang 4 orang ni. selamba habes je. raja pulak nak control konon terrer tapi hampeh jugak la. kat dunia sekarang kan. naseb baik la heroin dia yang banyak tolong diorang. banyak la yang lawak. heroin dia pun lawak je.


tapi konflik banyak jugak dalam ni. konflik pada zaman Joseon dan konflik zaman sekarang. walaupun terpisah 300 tahun, mengikut kepercayaan diorang, reincarnation terjadi atau kelahiran semula ke dunia terjadi dan mereka berjumpa semula selepas 300 tahun sebagai orang lain. dan situasinya tetap sama. haa. tak paham kan? tengok sendiri la kalau nak paham. ending dia erm boleh dikatakan tak disangka jugak. so kalau nak tau. tengok la jom. hee.


aku rasa kalau drama kat Malaysia kena buat macam ni jugak la. orang zaman Melaka dulu datang zaman sekarang ke. mesti lawak. HAHA.

yours truly,

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Truly Stars