Friday, July 13, 2012

Kekeliruan


salam semua

hari ni ramai budak-budak matrikulasi, STPM, STAM dan sewaktu dengannya check result UPU. yela. nak tahu kat mana pulak nak sambung lepas ni kan. nak masuk universiti pulak, campus life pulak. so ramai la yang tengah check hari ni result masing-masing. 

aku 2 tahun dulu pun check jugak result UPU aku dan alhamdulillah takdir menempatkan aku di Centre for Foundation Studies, International Islamic Universiti Malaysia di Petaling Jaya dalam bidang Physical Science. ingatkan sains fizikal ni boleh la kot ambik engineering ke apa tapi rupa-rupanya kos ni lebih kepada pure science. bukan applied la. kos Engineering diasingkan siap-siap. so go on jela dengan kos ni sebab dengar khabar berita Physical Science akan dipecahkan kepada 3 masa degree nanti iaitu Mathematics, Physics dan Chemistry. aku bila dengar camtu je, memang target Physics.

malang sekali bila ianya adalah khabar angin semata-mata. budak Physical Science masa foundation hanya boleh ambil Mathematics sahaja kerana dua kos lain masih dalam perbincangan. kecewa jugak la mula-mula. aku dari darjah satu sampai habis SPM agak kureng dalam math. mungkin rezeki Allah la kot dalam UPSR, PMR dengan SPM boleh pulak dapat A. exam sekolah takde pulak nak dapat A. huhu.


sekarang aku kat UIA Kuantan, alhamdulillah aku memang takde sangat nak complain pasal environment. kawan-kawan pun semuanya sempoi dan aku sayang. cuma aku tak yakin je boleh tak nak carry Mathematics ni. so ayah aku cadangkan apply USM untuk intake September 2012 sebab kat USM ada je Physics. tapi sebenarnya aku sendiri pun tak tahu la boleh ke tak bawak Physics ni. subjek yang tough jugak. so apply je laa. belum try belum tau.

ayah aku takde la nak guna kabel bagai untuk aku dibolehkan diserap masuk dalam USM ni. aku ikut procedure biasa, apply online macam budak-budak lain, pegi exam Munsyi macam budak-budak lain jugak. ayah aku takde pun nak guna staff privilege sebab aku sendiri pun tak confirm lagi kalau dapat, memang betul-betul nak masuk USM ke tak. mungkin aku akan tolak, mungkin aku terima. 

tapi hari ni aku try check keputusan aku. dan resultnya ...


speechless. Alhamdulillah. aku bersyukur sebab Allah bagi aku pilihan sekarang. cuma aku tak tau nak pilih yang mana. mana yang terbaik untuk aku, masa depan aku. tak tau nak rasa apa sekarang. kena solat istikharah banyak-banyak, doa banyak-banyak. kawan-kawan, tolong doakan sekali eh? :)

"Ya Allah, bimbinglah aku. tempatkanlah aku di tempat yang Kau redha."

yours truly,

2 comments:

PEAH said...

moga Allah tunjukkan pilihan terbaik. istikharah dan musyawarah

Akif said...

thanks :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Truly Stars