Saturday, July 7, 2012

Chai's Wedding - 070712


salam semua

semua orang agak kecoh dengan berita yang tiba-tiba sahaja timbul. tiba-tiba je ada jemputan ke walimatul urus. apekah? takde angin takde ribut tiba-tiba je jemput. aku mula mula ingatkan main main saje tapi lepas ramai pulak yang buat ucapan tahniah kat situ, aku mula mempercayainya.

Nazirul Mubin bin Nasrudin. aku kenal masa form 4 kat KISAS. masing-masing budak baru. ditempatkan di tingkat 1 blok D aspura - Khalid semestinya. masa tu hingusan lagi. lepas dah kenal semua jadi rapat. beliau ni jugak dikenal sebagai Chai kat sekolah kitorang dulu. bagi aku dia seorang yang sempoi. ada masa serius ada masa main main. tapi kalau dah dengan aku, main main jela kerja. kau bayangkan dulu masa form 4 kalau kitorang lapar, dia antara orang harapan untuk keluar fly ke gerai Wak Kanang beli NTD barang sebungkus dua buat kami menghilangkan lapar. tapi bila dah form 5 boleh pulak beliau jadi naqib. haa. nampak tak permainan dia kat situ?

selamat akad nika pada 1 Julai 2012 bersama Tuan Guru Nik Aziz di Kelantan

bagi aku Chai ni bukan budak nakal sangat macam kitorang dan bukanlah budak pro BADAR sangat macam *ehem uhuk*. dia tengah tengah la. rasanya benda yang tak penting dan tak pasti dia tak masuk campur. seorang yang rasional rasanya. walaupun satu batch attack budak budak LI, Chai boleh je lagi selamba masuk bilik D104 tu dan lepak lepak dengan kitorang. takde nak pulau kitorang macam yang lain. mungkin beliau jugak antara yang menyimpan rahsia kitorang dengan baik. aku pun tak pasti. tu yang aku agak respect la jugak beliau ni.

budak Khalid mana yang tak fikir pasal puzzle kalau cakap pasal Chai. dulu aku dengan Akip ada beli puzzle 1000 pieces tu gambar Naruto. kitorang budak Khalid lelaki form 5 semua lepak bilik D104 tu untuk pasang puzzle ramai ramai. kejap je dah nak siap. lepas dah siap tu semua happy gila. tapi bila tengok balik 4 pieces puzzle je lagi yang tak lengkap.
 
ramai gila suspek yang kitorang syak melarikan cebisan puzzle tersebut. antaranya termasuk la Amar dengan Shuk. tapi diorang sampai habes tak mengaku. yang lain pulak pressure dengan psiko habis habisan untuk pulangkan balik puzzle tu. at last Amar bagi balik 3 pieces. lagi satu memang takde dah. esoknya tu tiba tiba ada kertas kat atas katil aku. yang lain pun terus datang tengok, ada kertas warna pink. bila bukak kertas tu ada pulak cebisan puzzle yang terakhir. siap ada tulisan 'Selamat Hari Raya. Maaf Zahir Batin.' tengah kitorang bincang siapa punya angkara tiba-tiba Chai datang tanya tanya. at last dia cakap, "maafkan jela orang tu." maka semua orang pandang dengan pandangan tajam dan aksi kejar mengejar berlaku la kat first floor Khalid tu. haha. kenangan sehh. baca sini untuk full.

sudah full ~

banyak lagi kenangan aku dengan Chai ni. fly tu biasa la kan. kitorang budak Khalid memang lagi banyak aktiviti dengan beliau. aku dengan Akip pulak memang satu floor kat blok Ali masa nak SPM dulu. kitorang jugak yang tumpang charge handphone kat bilik Chai dan yang lain. kitorang jugak la yang tengok Chai main PSP kat dalam bilik tu lepas study. oooppss. haha. banyak kenangan kot. tak tertulis.

seriously, kat sekolah mamat ni agak merepek la dengan aku. tapi bayangkan umur 20 tahun tiba tiba cakap nak balik Malaysia nak kawen dah. nasib baik isterinya aku tak kenal. bukan budak sekolah kitorang la. aiseh. mana aku tak terkezut. dah la lepas SPM memang lama gila tak jumpa. tapi aku pun tak tau kan gosip kau dengan siapa siapa, memang terkesima sebentar la. memang hebat la kau weh. lelaki kedua yang kawen dalam batch 54. nampak tak kehebatan Khalid di situ? haha. dan semestinya aku jeles dengan korang yang boleh pergi majlis Chai.


apa apa pun aku nak mintak maaf sebab tak dapat nak datang majlis kau kat Kuala Lumpur ni pada 7 Julai 2012. aku ada kat rumah yang agak jauh dan semestinya sebab masalah transport. ditambah lagi dengan ketidakhadiran budak2 LI yang lain. kalau ada transport boleh la jugak jadi wakil LI Crew kat situ. tapi mintak maaf la ye. aku doakan korang jugak semoga berbahagia selalu. insyaAllah.

Selamat Pengantin Baru!
Nazirul Mubin dan Humaira'
semoga anda bercinta sampai ke syurga :)

p/s: gambar dicilok dari facebook jugak. maaf ye kawan kawan. doakan saya kahwin cepat cepat lepas jumpa jodoh. boleh korang datang Penang pulak. :P

yours truly,

2 comments:

Razif said...

hehe..best pulak entry ni..

Akif said...

haha. kawen semua best.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Truly Stars