Saturday, July 16, 2011

Fashionista


salam semua

sila tengok rajah di bawah ye


Photobucket


ya. tadi aku nampak figura ini ketika berjalan di Times Square.
figura ini hidup ye. so ini adalah manusia sebenarnya.

kita start dari atas. topi yang dipakai. okay la kot.
baju kemeja. boleh la. nampak smart jugak.
yang pelik, dia pakai shawl atau pekebende ntah namanya.
kuku hitam beserta sebentuk cincin plastik di jari.
skinny jeans yang menampakkan bentuk kaki beliau, berserta kasut.

sebenarnya aku memang tak nampak apa signifikan pakai shawl tu
kalau untuk perempuan tak kesah la kan, nak matching dengan tudung
tambahan pula tu mungkin meyerlahkan keayuan mereka
tapi untuk lelaki aku tak faham la. makin lagi panas je pakai benda alah tu.

I'm so not into skinny jeans. entah la. memang tak suka.
tak suka pakai dan tak suka tengok orang pakai. firstly, kesian.
nampak macam seksa je pakai jeans ketat macam tu.
lagi satu, nampak bentuk kaki kan. kalau kaki kau muscle ketul ketul ok la kot.
tapi ni sekeping je lagi mau tunjuk kat orang ke. hadoi.

yup. aku tahu ini semua fashion. aku tak cakap tak boleh ber-fashion.
walaupun aku tak tahu ber-fashion. tapi aku manusia yang boleh menilai jugak.
aku tak kisah pun macam mana orang nak berfesyen selama ni.
tapi bila tengok fashion macam ni atau lebih 'extreme' dari ni aku macam entah.
tak suka? tak senang? tak selesa? menyampah? meluat? aku pun tak tahu.

apa-apa pun aku tak halang korang nak berfesyen. silakan.
tapi ingatlah, fesyen melambangkan keperibadian seseorang itu
fesyen jugak mempamerkan bagaimana pemikiran seseorang itu
lagi, fesyen mempengaruhi pemikiran orang lain terhadap seseorang itu

sebab tu kadang-kadang orang cantik bila salah berfesyen, akan nampak tak cantik;
tapi orang kurang cantik, bila pandai berfesyen, boleh nampak sangat cantik;
jadi, harap-harap fesyen kita mempamerkan pengaruh yang baik kepada orang lain :)

kalau korang tanya aku macam mana fashion aku; aku akan jawab,
simple, selesa, bersih, kemas dan bergaya. aisehmen. :P



oh ya. TAHNIAH!
kepada mereka yang akan melanjutkan pelajaran ke universiti.
korang memang hebat. teruskan perjuangan.

p/s: dah cari Bigbang BigShow 2011 tadi. ada tapi dah habesss.
kena order baru maa. huhu.


yours truly,

6 comments:

peep said...

ape ko x tido ke hah?? aku tido sampai ke petang kott..hhaha :P

Akif said...

mesti la tido. haha

sugar2 kapas strawberry said...

style katanya..

Peqaxlol ;DD said...

qtam, ek, bleh xbgtau aku cmne nk besarkan imej tu.. please gtau the code XD

Akif said...

sugar - mmg style. haha.

peqaxlol - jap. x igt la. try cari website maribinablog. tak pun search je mana2 tutorial untuk blog.

Peqaxlol ;DD said...

ok tenks :D

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Truly Stars