Sunday, May 8, 2011

Selamat Hari Ibu



8 May 2011




macam tahun lepas. alhamdulillah. ada lagi hari ini.
hari untuk meraikan ibu ibu sedunia.
kita meraikan ibu kita sebagai penghargaan kepada mereka

Selamat Hari Ibu

Marzizah Binti Darus;
terima kaseh atas segalanya
segala jasa dan pengorbanan tak mungkin dapat dibalas
hanya Allah sahaja yang memberkati anda mudah-mudahan :)

"Mother love is the fuel that enables a normal human being to do the impossible."

so kalau tahun lepas aku bagi lagu lain
tahun ni lagu lain pulak lah. terima lah ~

M Nasir - Bonda

Mengapa kanta ini masih berkaca
Sedangku telah pun terima di dalam redha
Segala kepahitan
Pengalaman menjadi penawar
Mengejar impi ke pintu Syurga

Duhai bonda
Bilakah akan ku kecapi kasturi
Penebus maruah
Dan semangat lama

Mengapa sinar neon dan gedung indah
Kotaraya yang menjanjikan sejuta rasa
Sejuta haruman
Kini menjadi penjara jiwa
Ku yang merindukan ketenangan

Duhai bonda
Hari-hariku kini berlalu
Bagaikan bahtera
Tanpa layar dan kemudi

Bonda
Akhirnya terbongkar jua rahsia
Tangisan dan gurindam
Keramat kasih sayangmu

Bonda
Saat dan pertemuan semula
Kita kali ini
Akan ku abadikan
Keramat kasih sayangmu

Oh! bonda
bonda


Hanis selalu pasang lagu ni kat bilik. lagu favouritet dia.
best lirik dia. ada maksud tersendiri.

tapi macam tak best la kan. Hari Ibu baru nak buat baik dengan ibu.
so bagi aku, setiap hari adalah Hari Ibu. baru la best.

tak gitu? :)

"A mother is a person who seeing there are
only four pieces of pie for five people,
promptly announces she never did care for pie."


yours truly,

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Truly Stars