Sunday, May 15, 2011

Selamat Hari Guru


"In teaching you cannot see the fruit of a day's work.
It is invisible and remains so, maybe for twenty years."

editted by Aiman Ismail; MMU '09

16 May 2011

seperti biasa; aku rasa semua dah tahu bukan?

Selamat Hari Guru

kepada semua warga guru di mana-mana sahaja

terutamanya kepada guru pertama saya;
semestinya ayahanda dan bonda terchenta :)
mereka juga adalah warga pendidik

dan juga kepada warga pendidik di sini

Tadika USM
Islah Educare
SK Sungai Gelugor
SMKA Al-Mashoor Lelaki
Kolej Islam Sultan Alam Shah
CFS IIUM PJ

kalau tahun lepas aku belum masuk CFS, sekarang dah terasa.
lecturer bukan guru jugak ke? ahhh. xde2.
nak tujukan ucapan ni untuk diorang jugak.

masih teringat masa sekolah rendah kat SKSG;
macam mana batch kitorang masa darjah 6 membuat protes
kepada cikgu Mahani sebab dia kata persembahan kitorang tak best
kitorang pasang CD guna radio kat kelas dan menari ramai-ramai
bising sampai ke pejabat. haha. mintak maaf, cikgu ~

juga masih teringat bagaimana sportingnya cikgu Wahidah kat Mashoor
yang sudi tengok aku buat magic padahal poker tu barang haram
juga kepada guru kelas form 1 aku, cikgu Ayushafizi yang
baik sangat dengan aku. sampai ada satu hari tu dia datang dia cakap,
"Akif, cikgu dah namakan anak baru cikgu, nama dia Akif Mikail"

takkan ku lupa kenangan ketika di KKJ terchenta
muka ni la yang selalu mengadap ustaz Syeikh dan ustaz Khir
sebab ada je benda yang aku buat salah kat sekolah ni.
semestinya tak lupa kepada Ustaz Lah dengan kejadian malam ketika kantoi
juga cikgu Nazvin yang rapat dan sporting yang amat dengan kitorang
cikgu-cikgu lain pun banyak kenangan dengan diorang. :)

dan kini di CFS IIUM PJ. bersama lecturer. subject pun tak banyak.

sem 1 :
madam Halizawati - Physics1 : strict but so understanding. relax learning.
bro Nazim - Math1 : sgt strict dan caring dengan students dia
ustazah Raja Munirah, ustazah Syahidah - Arabic : sporting dan lepak habis laa.
madam Nurhayati, madam Chu Chok Seng - English : sangat baiikk
madam Azlina - Computer 1 : sangat sporting ok tapi kerja jalan

Sir Nazim la tuhh

sem 2 :
sis Hamidah - Math2 : baik sgt. tapi sekarang dah kawen. huhu.
madam Azlina - Computer 2 : terbaik lah dapat lagi sekali. haha.
ustazah Rahimah - Religions in Malaysia : baik, easy learning
sir Ismail - Chem1 : sangat terbaek ok. lawak habes. haha.

sis Hamidah dah jadi madam Hamidah. sob sob ~

juga kepada advisor2 PRESSS; madam Fauziah, madam Faizah, bro Suhaimi
terima kaseh atas segala tunjuk ajar walaupun tak selalu bertemu,
maklum la. head com je. ikut arahan main board je. hehe.


madam Faizah masa jamuan committee PRESSS

coach taekwondo, Sir Salahudin. baik dan sporting tapi still tegas.
sorry tak selalu turun training. ni semua sebab busy yang amat la ni.
ye, mengaku jugak. saya malas. saya akan usaha untuk rajin lagi.


sir Solehudin masa AGM dulu

orang cakap experience is the best teacher
maka dengan itu jugak saya nak ucapkan terima kaseh kepada;

mereka yang pernah mengajar saya mengenal dunia
mereka yang mengajar saya mengenal agama
mereka yang mengajar asya dalam mata pelajaran
mereka yang ajar saya hidup berdikari dan berdiri sendiri
mereka yang ajar saya menghadapai situasi2 kritis
mereka yang mengajar saya untuk mematangkan diri ini

so saya nak ucapakan terima kaseh daun keladi
kepada semua mereka yang pernah mendidik diri ini
thanks sebab sudi ajar student macam saya
sorry atas segala salah silap ye ~



Allah sajalah yang membalas jasa kalian :)

"A teacher's purpose is not to create students in his own image,
but to develop students who can create their own image"


yours truly,

1 comment:

nfdeeda_zubir said...

selamat hari guru, selamat hari pensyarah !
yeah

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Truly Stars