Sunday, May 8, 2011

Anak Kedua


apa? anak kedua? aku dah dapat anak kedua?
betul ke? korang mesti cakap "apekahh??"



takde la. merepek gila. aku awek pun takde. kawen pun belum.
ada ke pulak nak dapat anak. jauh sekali anak kedua.

ni aku jumpa kat facebook. ciri-ciri anak kedua. cer tengok cer tengok.

***

Anak Kedua

ANAK MANJA IBU

sebab apa2pun mesti dia akan diutamakan oleh ibu. apa sikit ibu!

ANAK DEGIL

Anak kedua dikatakan lebih degil, keras kepala dan tidak mendengar kata.
semua dia je yang betul. dalam ramai2 adik beradik dia je yang KETEGAQ.
kemahuan dia kuat. kalau buat sesuatu sungguh-sungguh.
kalau tak nak tu, tak nak lah jawabnya. boleh dipujuk tapi selalunya tak berapa jalan..

TAK PANDAI PUJUK

memang anak no 2 ni dia tak pandai pujuk makwe / pakwe dia.

BERCINTA

Tak digoyahkan anak no 2 juga. dia kalau bercinta, sangat setia, sanggup berkorban.

HITAM / PUTIH

Apa yang dikatakan semua dipegang ( kononnya )
kalau hitam tu hitamlah, kalau putih; putihlah. degil; tak boleh toleransi

HATI

No 2 ni juga nampak ajer keras. tapi hati dia lembut juga.
SATU lagi perangai dia, dia tak boleh ditegur. kalau kita tegur, dia mesti tarik muka

BERDIKARI

very independent. memang betul. tapi kalau terlebih indepent pun payah.
tapi mudah bergaul. campak lah kat manapun; sekejap dah dapat kawan.
very take care of her brother and all stuff belonging family.
(sebab terlalu ambil berat pun menyampah.
semua adik2 kena control kena report kat diorang)

ARAHAN

anak no 2 ni juga dia payah nk terima arahan. dia lebih suka buat hal sendiri.
pendek kata, tak boleh kerja dengan orang. ramai anak no 2 ni kerja sendiri

PEMAAF & CARING

tak dinafikan no 2 ni pun pemaaf & caring.
TAPI awas. jangan bagi diorang marah. kalau diorang marah, faham sajer lah

PAKAIAN

Nak ajer up to date. semua nak kemas.

***

okay. sudah. cukup. enough. fuuh.

dah baca kan? so apa pendapat korang?
betul? tepat? salah? jauh sekali?

apa? pendapat aku?

*
*
*

okay. masa untuk tido.

Modu kkeutnatde; I'll be right there

yours truly,


3 comments:

peep said...

kire ko a anak kedue nihh? haha :)

icha said...

lawak~ haha...

Kaoshi said...

kawen pun belum, dah pkir anak kedua.. haiz..
haha

Sila lawat: Kaoshi Troll

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Truly Stars