Friday, April 1, 2011

Proud Being Single


ini ada suatu cerita. cerita dari pengalaman sendiri.



kalau zaman dulu dulu;
zaman aku dan kawan2 sekolah rendah;

"boboy. dia suka kat hang ke? waaahh"
"wehhh. mana ada wei. takdak ah"
"eceh. malu2 la pulak hang, boboy"
"hang nak kena rembok ka? aku cakap tak ah"

tapi kalau zaman sekarang;
zaman budak sekolah rendah sekarang;
yup. di zaman moden ini;

"mat. dia suka kat hang ke? waahhh"
"eh. memang pun. aci aku tu. dah kapel dah pun."
"laa. ye ke? smart gila ada aci cam dia"
"memang pun. jangan kacau aa kalau taknak kena rembok"

anda nampak perbezaannya?

mungkin semuanya berubah kerana peredaran zaman
budak2 sekarang dengan budak2 dulu.
remaja sekarang dengan remaja dulu lagi.
sini pun ada satu lagi contoh. HERE.

bagaimana orang sekarang dah bertukar pemikiran
budak sekolah rendah yang tak couple dikatakan noob
kenapa? sebab semua kawan2 sekelas dah ada pasangan
persekitaran kan. so akan rasa ketinggalan.

tak kisah la kan. budak 5 tahun pun dah ada facebook.
budak darjah 1 pun dah pandai flirt kat skype.
tu belum cerita pasal sms, mms segala bagai tu.

kalau dah cukup umur yang dah boleh masuk wayang 18 tu
takpe la jugak. umur dah boleh kawen. nak fikir pasal pasangan hidup.
erm erm. ok la jugak kot. haha. perancangan untuk masa depan kan.



so disini saya sebagai abang yang concern kepada adik2
ingin menasihatkan kepada adik2 yang rasa inferior tu

takpe la kalau single pun. market lagi naik ohh. betul.
jangan risau la tak dapat kawen nanti ke pe. jodoh Allah dah tetapkan.
so be cool, be steady. orang dah ada awek? tarapa la.
bia je la. biasanya tak lama pun bertahan. betul
kita masih muda la, adik. enjoy la hidup bujang. bila lagi. haha.

so saya dengan penuh bangganya berkata;

"I'm Proud Being Single"

anda bagaimana? :D

******

ramai tanya perempuan macam mana la yang aku nak
korang nak tau? senang je.

dengar lagu Tae Yang - I Need A Girl

perempuan macam tu la. sekian terima kasih.




eh eh. takde la. main main saje. hahaha.

p/s: oh ya aku benci orang yang perasan. diam diam suda la. sekian.

yours truly,

2 comments:

budak ice said...

betol tu...risau ng budak2 zmn skrg..
tmasok adik sdiri..
mcm2 ~

Akif said...

2 la psl. ntah pe la nk jd kn.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Truly Stars