Monday, January 24, 2011

Dari Mata Turun ke Hati


24 January 2011

lepas kelas keluar pegi PJ. nak ambik banner.
tgk2 tak siap lagi. so pegi la UM jap.
lepak2 dgn Akip. lepas Maghrib makan.
then pegi ambik banner, terus balik campus.

ada satu talk daripada Discipline and Welfare PRESSS.
semestinya Umarqayyum punya kerja dan bersama konco-konconya.


yup. speaker adalah org yang tidak asing lagi.

Ustaz Hasrizal

ada jgk Sis Munawirah. moderator pun sir Asyraf.
ex KI jugak ni. penah la jd lecturer math aku kejap sem lepas.

"Dari Mata Turun ke Hati"

tajuk memang menarik kan? so memang ramai la muslimin muslimat yg hadir.
sampai ke belakang dewan jugak la.

ok jugak la talk ni. best; menarik; informative.

ini antara apa yg aku dapat dalam talk ni

Dari Mata Turun ke Hati



Muamalat : Ikhtilat

1. Tundukkan pandangan
2. Jangan lunakkan suara
3. Elakkan SANGAT dari duduk berdua.
Takkan ada dua kecuali yang ketiga.
4. Jangan terlibat dengan trend 'mengurangkan rasa dosa'.
5. Cinta sebelum kahwin ibarat
menjinakkan haiwan liar di luar kandang.
Bila2 saja boleh terlepas. Sangat fragile.
6. Jemu adalah realistik. Tanggungjawab adalah realistik.
Bukan cinta.
7. Jangan pilih cinta yang susah.
Yang tiada Al-Quran dan Hadis yang nak tolong.
8. Masa lapang akan membunuh individu. Jadi buat la aktiviti yang lebih berfaedah dari melayan cinta.
Jangan sempatkan diri untuk bercinta.
9. Elakkan libat diri dengan isu 'cinta sebelum kahwin'.




utk sebarang pertanyaan boleh la layari laman web ini

Saiful Islam

ya Allah, berikanlah petunjuk dan hidayah kepada kami,
dan bimbinglah kami ke jalan yang diredhai-MU

jalan dah ada. nak ikut atau tak je.

yours truly,


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Truly Stars