Saturday, October 2, 2010

Kisah Cinta


matanya sedang memandang seseorang dari jauh
ya. dia. dia yg kini memenuhi angan2 di waktu siang
dan mimpi2 di waktu malam. hanya dia.
sepucuk surat di tangan digenggam kemas.



dalam angan2



"eh kau. nah. ambik ni"
"erk. apa ni?"
"lepas baca kau tahu la"

maka berlari la dia dgn nafas yang x ckup.
ditambah dgn degup hati yg dup dap dup dap
mau nya tak semput. fuhh. selesai satu tugas.



"i love you"

itu lah yg tertulis utk penghujung karangan itu
erk. apakah jwpn yg ptt diberi kpd soalan yg 1001 makna



"hai. awk dh baca surat saya"
"dh baca"

senyum

"awak kenapa? apa awk nak?"
"i love you"
"so what?"
"saya nak kawen dgn awk"
"awk ni gila!"
"btl. i love you"
"blah ah! saya tak suka awk pn"



prangg~ bunyi kaca jatuh berkecai



maka tak senang lah hidupnya

"takpe. saya akan sentiasa tunggu awk"

suatu hari yg biasa



"kau. aku nak beri amaran kepada kau"
"ada apa?"
"stop loving her!"
"kau siapa nak halang perasaan aku?"
"just stop. dia mmg taknak kt kau"
"heh. aku tak kan mengalah"



muka yg penuh yakin

******

percaya atau tidak. ini dialog bdk sekolah rendah.

aku xtau la kenapa bdk2 skrg cmni.
mgkn sbb banyak sgt tgk tv kot. drama skrg mcm2.
cmna la diorg blh terfikir sampai cmni. adeh.
aku suka kau. kau suka aku. then what?
hampeh je. kn?



kpd bdk2 yg di dalam situasi ini
tak yah la pikir lg. perjalanan kau masih jauh.
kalau setakat crush cmtu lama2 lupa jgk nnt.
kalau setakat nk main2, main game lg best
tak pun main bola ke; waterpolo ke. ada jgk faedah.



ini baru cinta tadika/sekolah rendah/budak2
belum masuk cinta remaja. lg complicated.
apa lg cinta dewasa. ini aku xtau. haha.

love is just a four letter word that sung in melody

cinta Allah, cinta ibu bapa, cinta keluarga,
cinta guru2, cinta kwn2
cinta lain 2 taruk belakang laa. lmbt lg.



jgn tanya kenapa byk monyet dlm post ni

yours truly,


9 comments:

luvly mya said...

memang baru nak tanya kenapa banyak monyet.Hehe ;)

lilcaliph said...

tak boleh blah!

*oh, aah, kenapa monyet? haha

Akif said...

laa. korg xkn xtw kot. haha. ni org pggil 'monkey's love' :P

Black_roses92 said...

haha...besh tol!! monyet bercinta kot..tu yang banyak monyet..

Akif said...

black roses - haa. pndai pn. haha

Fara 'Azura said...

puppy love!haha
letak gmbr puppy plk.
hehe.
nice post btw..

Akif said...

puppy? boring~ haha. thx

muzzammil said...

aku x kan mengalah...

Akif said...

hg mmg~

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Truly Stars