Tuesday, August 10, 2010

Ramadhan Kareem!


salam semua


Ahlan Ya Ramadhan!

Ramadhan dtg lg. x perlu ckp. kt fb pn dh byk status tukar menyambut kedatangan Ramadhan. yup. bulan yg dinantikan. bulan yg berbeza dr bulan2 yg lain.

thx kpd semua yg wish Ramadhan kt aku;

family terchenta;
Azyan, Fara;
Aton, Aisyah Amnan, Nisa;
Kak Hawa, Syaza;
Izzaty, Hani, Nina;
Amsyar, Qhadrie, Kamil, Farhan;
kwn2 fb, kwn2 blogger, kwn2 ym;
warga KISAS, warga UIA;

dan semestinya; ANDA

******

flashback jap.

suasana puasa yg pnah aku lalui tak sama dgn suasana puasa kat KISAS.
seyes. wlaupn terpksa puasa waktu skolah. biasa la kn.
dlu kecik2 puasa msa cuti sekolah. haha.

environment Ramadhan kt KISAS mmg hebat
kalau nak buat ibadah byk mana pn senang
takde nk segan, takde nk malu, takde nk mls

ok la. aku ngaku aku tak penah trun sahur kt DM
klau ada pn sekali je la. tak caye tnya Akif. haha.
aku pn xtau la npe. mls? lauk tak sedap? ntah.

selalu blk hostel pkul 1 2 pagi. tdo pkul bpe ntah.
mmg ssh la nk bgun utk sahur. huhu.
klau naseb baik sket, blk dr skolah singgah la jap warung sbelah
makan puas2 kt blik bru tdo. 2 kre sahur la tuh. haha.

utk dpt kberkatan sahur tu pn ktorg ade plan
aku dgn Akif share duit beli Butterscotch dgn air kotak sedozen uh
kalau bgun sahur tak turun DM. telan je Butterscotch sekeping dgn air sekotak
then sambung tdo. hahaha.

bukak puasa kt DM. takde tmpt lain dh.
nk best sket pn ktorg ajak sekutu2 join bkk puasa dlm bilik
Amar, Muzzammil, Syamim, Faedz - sekutu biasa. haha.
ambik segala pinggan, lauk, air, kuih cilok dr DM bwk naik ats
lepas Isyak bru pulang blk. haha. ish3. insap2.

nk lg best kalau abg Fendi dtg
bkk puasa semestinya Domino. haha. :)

lepas terawih 8 rakaat msa weekend ktorg bese gerak ke skolah
dak2 LI slalu je lepak skolah compare dgn asrama
buat keje bese. study. layan jiwa. bincang2. mission
mcm2 mission ktorg wt msa bulan puasa. byk kn?
mcm2 kenangan ada kt sana. haha. :)
pastu bru blk asrama. blk asrama slalu lewat je.
tp slalu ktorg smbung jemaah terawih smpai 20 kt bilik
rugi la klau tinggal. kn? huhu

******

rindu seh nk puasa kt KISAS
lg rindu nk puasa kt umah
ble aku blh blk Penang ek?
kalau tak silap 2 atau 3 hari sebelum raya
eh. ye ke? hah?
waaaaa...

pape pn;

Selamat Menjalani Ramadhan :)

yours truly,



8 comments:

zida said...

kan kan kan. suasana kat cfs ni sangat lain macam kat skola dulu. rasa kat skola dulu lagi semangat nak beribadah, tapi kat sini mcm banyak dugaan dan rintangan. huhhuhu

ni yang rindu kat hisamuddin jugak ni..

Fara 'Azura said...

selamat brpuasa..

rjin2 la trun shur ek.. :)

fye said...

rindu nak pose kat KISAS.


I like thaattt part :D

Anonymous said...

A2Z>aku xde...huhu
CHAOS>aku un xde la
A2Z>sape la kte an....
CHAOS>yup2...xpenting un...huhu...
********************

Akif said...

zida - tw xpe. sgt amat brbeza. huhu.

fara - slmt brpuasa. ye la. awk pn. :)

fye - sama la aku. waaa. rindu2.

A2Z & Chaos - pe yg korg mepek ni? ceh2.

muzzammil said...

hahahhaa.. sedih kot... rindu2..

ice♥ice said...

slmt bpuasa akif :)

Akif said...

mzml - tw xpe. rindu gler. huhu.

ice - thx. slmt brpuasa. :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Truly Stars