Saturday, May 8, 2010

Happy Mother's Day



oleh kerana kakak, Taariq dgn acu perlu dptkn suntikan manganitis atau apa ke nama ntah,
so perlu ke klinik USM. mudah dan okey. haha.
so aku dan adik pegi la solat Jumaat kt USM.

yup. mcm yg Hafiz penah cite kat entry dalam blog dia.
mmg ada gerai2 Arab di kawasan masjid USM.
shawarma, nasi bukhari, nasi beriyani segala benda smua ada.
dan yg plg menarik adalah Barbican. cmne la malt tu blh sampai ke Malaysia. haha.
kalau tak silap aku gerai2 ni bukak setiap hari. tak caye korg cube la dtg.

nasi bukhari

roti taamiz

sdgku lihat barangan jualan mereka, aku tertarik dgn shawarma ayam. fuuh.
so mcm biasa. proses jual beli perlu dilaksanakan.
maka speaking la aku kat situ dgn mamat penjual.
dah biasa ckp Arab kat sana. so nak beli dgn org Arab pn aku redah la Arab gak.
mamat 2 blh buat double jerk kt aku. pastu gelak.
tak penah dgr org Melayu ckp Arab ke pe?
dah puas gelak pastu bru jawab soalan aku. ceh.

shawarma dgn nasi beriyani

Barbican dan mcm2 lg malt

beli shawarma dgn Barbican. oleh kerana belum lunch, so makan 2 je la.
then kakak datang dan teruskan program pada hari itu.
oh. rindu pulak makanan Jeddah. shawarma.
dulu boleh kata setiap malam makan tu. haha.

cakap pasal Jeddah. teringat pula ayahanda dan bonda di sana.
dah berapa minggu ntah aku balik Malaysia.
diorg masih lg kat perantauan. aku dah nak further.
ecece. mushy habis. takde la.

di sini aku mengambil kesempatan untuk mendendangkan
lagu tema susu Fernleaf yg pernah dipopularkan oleh allahyarham P Ramlee;
bertajuk Ibu; buat ummi tersayang yg berada jauh di Jeddah.

Selamat Hari Ibu
may Allah bless ;)

teringat suatu lagu dendangan Soutul Mujahideen masa MAKO 09.

Far East - Hanya Untukmu

Selembut tanganmu membelai diriku ini
Bersarang cintamu penuhi ruang hati
Walaupun sengsara bertemankan air mata

Sanggup berkorban demi anak tercinta
Mendidik mengasuh walau hidup sengsara
Buat anakmu menjadi insan berguna

Kuingin membalas jasamu selama ini
Ketentuan ini kuserah pada Ilahi
Doa buatmu ibunda semoga bahagia
Di dunia juga di Akhirat sana

c/o
Cintamu duhai ibunda
Oh tiada tandingannya
Bak lilin membakar diri
Menyinar hidupku ini
Duhai ibunda tercinta
Kau ratu kau penyeri
Menyuluh cahaya dikamar jiwa

Kasihmu ibu pengubat diriku
Sepenuh hatiku hanyalah untukmu


enjoy ;)

all the best utk mereka yg akan ke matriks.
study well, guys.

yours truly,

5 comments:

sarah iman said...

cool mak jauh. haha. aku dah 2 tahun daaa.

ladysyafiah said...

nice blog..congratz

Akif said...

sari - 2 la. ko lg dasat. haha

syafiah - thx

Q-Bear™ said...

tq doakan utk aku.. hehe

Akif said...

mesti2. hehe.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Truly Stars