Saturday, April 17, 2010

Mecca & Memories

7.30 am - Jeddah

Sa'id; driver taxi dtg ke mafrushah
ambik ktorg straight ke Mekah
mcm besa, ke hotel Haji Abu
Al Waleed Royal Hotel
sampai di sana, makan biskut
then terus buat umrah
settled dan solat Zuhur

sebelum Asar aku keluar sorg
naik bas ke Tanaem lg
solat Asar di sana dah berihram
buat umrah utk kali kedua hari tu
settled masa waktu Maghrib

Masjidil Haram. Subhanallah.

lepas Isya' berjalan keluar
ikut pintu King Abdul Aziz
menuju ke Restoran Felda
seyes rindu lg makanan Malaysia

"psst. Teh Ais, aku rindu kamu"

roti canai ditebar. fuuh.
ada org Arab siap rakam lg. ahha
.

esok pagi mcm biase pegi solat Subuh
aku suka solat Subuh pagi Jumaat
surah As-Sajadah dgn Al-Insan
balik breakfast kt hotel

pastu aku sorg bwk botol kosong ke Masjidil Haram
nak buatpe? nak isi air zam-zam la
pegi ke source dia berdekatan Maulud Nabi
ramai org sedang beratur menunggu giliran
join barisan tersebut, isi then balik

source air zam-zam. terbaekk. :)

lepas solat Jumaat; mcm biasa
ikut Dr Razley balik ke Jeddah

malam ke usrah seperti biasa
penyampaian oleh Ustaz Hafiz
daripada Universiti Ummul Qura
aku tertarik dgn suatu cerita
berkenaan Sufyan AtThauri
Subhanallah

kemudian lepas Isya'
ada majlis perpisahan dgn uncle Yusri
yg akan bertukar kerja ke Bahrain
balik ke mafrushah lepas habis

uncle Tarmizi; presiden Kelab Melayu Jeddah
menyampaikan hadiah kpd uncle Yusri (kanan)

alhamdulillah. aku dpt hadiah drp Dr Razley
hadiah pe? jeng jeng jeng

thx a lot, Dr Razley :))

kenapa aku diberi hadiah? kehkehkeh


"Ya Allah, jadikanlah kedatanganku ini kedatangan yg pertama
tetapi bukanlah kedatangan yg terakhir. aku berazam untuk
datang ke sini lg. insyaAllah. "

yours truly,

7 comments:

khaliesah said...

jeles sungguh.
ko g mekah mcm g kl..
BESTNYAAA~
jeles2

Akif said...

cm KL? haha. lbh krg la. :P

Fara 'Azura said...

bestnya..
ni msti berat ht dh nk blk msia.
:)

Akif said...

tw xpe. huhu. :(

prefect :) said...

haha , nada nty nk pegi sne , doakan nada selamat pegi n balikk ;) rndu yng teramat , tngk blog nada erh , ade post bnde bru .

LI Crew said...
This comment has been removed by the author.
Akif said...

insyaAllah. thx, nada. okey.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Truly Stars