Tuesday, April 13, 2010

Marry

tengah melayan jiwa sorang2
ttbe terfikir sesuatu
teringat kat seorang budak bernama Irfan

mana aku kenal dia?
masa khidmat masyarakat 402
kat SMK Rantau Panjang
kena jadi fasi utk satu program di sana
mengajar mereka wudhu' dan solat

aku dpt 3 orang bdk form 1
sudah semestinya semua lelaki
sorang bdk ni nama Irfan
Ustazah Norliah ckp ambk no diorg
senang nak update dgn diorg
so aku ambk la no diorg

aku message Irfan pd suatu ketika
berbincang psl perkembangan dia
alhamdulillah dia berubah sedikit
semakin rajin bersolat

penah sekali aku diajukan satu soalan
ketika sedang berbaring di ats katil
msg drp beliau masuk

"Abang, abg ada awek tak?"

"abg takde la awek2 ni."

"kenapa abg ckp cmtu? saya yg form 1 ni pn dh ada awek"

"tak baik sebenarnya ada awek semua ni"

"kenapa pulak? abg tak nak kawen ke?
saya ada awek sbb 2 la. saya nak kawen nanti.
takkan la saya nak membujang sampai ke tua.

gedebuk!
bunyi jatuh katil

guys, apa aku perlu jawab? adeh
soalan killer btl. tak sangka dia akan tanya soalan tu.
dan mmg tak sangka pemikiran dia cmtu.

eh. form 1 tu bukan dah besar ke?



yours truly,

16 comments:

syafiqah; said...

aku takde pakwe
camne nak kawen?
ngeh~
tu ah wei.cane nak jwb?

fye said...

haha

aah erk, aku pun xd awek,

so cmne aku nk kawen?






wallahua'lam la jwbnye~
:)

Fara 'Azura said...

nk kwen da ke??
haha~
:P

♫ ♥ farah ada ♫ ♥ said...

ntah cane nk jawab tu..

SyDanny~ said...

haha.
pikiran dia mentah lagi la weyh
takle direct trus
ko kenal dedahkan kat dia situasi dunia sekarang, bagi dia paham pelan2
huhu
nasihat je.

Akif said...

korg - ntah la. aku pn tak trjwb soalan tu. huhu.

fara azura - blom2. bdk 2 la kot. haha.

sydanny - 2 la psl. x fhm lg hdp kt dunia kot. insyaAllah die fhm la nnt.

sugar2 kapas strawberry said...

aisey...sy yg umo 20 ni pon xde pkwe..hahahaha

nawal said...

x de awek x le kawen..

budak budak~

heh.

luvly mya said...

haha..cepatnye dah pikir pasal kawin dak tu...adoyai..haha

muzzammil said...

haha... dahsyat...

Areena said...

ckp mcm ni " abang tak de awek sebab abang bukan nak kawen skrg. nnt abang nak kawen abg crik la awek. irfan ade awek skrang awek irfan tu nak kawen skrang ke?" hahaha.

Akif said...

korg - haha. tau xpe. budak budak ~

areena - haha. sian plk ckp cmtu. tp ok la jgk.

Areena said...

ceh ceh. no harm if u try. rsenye klw bg tazkirah pn xjalan rsenye. dkwah nk bg kt dorg tak sme mcm nk bg dkwah kt org cm kte2 ni. hehehe.

Akif said...

mmg la no harm. tp budak2. x sesuai kot gne cara dkwah cm kte.

Areena said...

haa. tw xpe. ha pe lg. awk crk la awek. men compare2 nan dia. hahaha.

Akif said...

adeh. ade ke ptot. xnk ah. "x baik la awek2 ni, adek" hehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Truly Stars