Monday, April 12, 2010

Lawatan Pelajar KKJ

tarikh : tak tau
hari : juga tak tau
tempat : entah la

pelajar2 KKJ membuat lawatan ke suatu tempat untuk melihat keindahan ciptaan Allah yg serba unik dan cantik lagi indah. tempat 2 macam zoo. pelbagai cita rasa haiwan ada di situ.

aku pun tak pasti la ni lawatan apa. tp yg aku tau semua pelajar KKJ batch 54 yang pegi.
turun je dr bas smua pelajar berjalan masuk ke tempat tersebut
pelbagai jenis haiwan yg diorg tgk. indahnya ciptaan Allah.

ada satu tempat ni yg sgt la menarik
sebuah akuarium yg amat sgt besar berada di sebelah kiri
tapi akuarium tersebut tidak dipenuhi oleh ikan2
tetapi hanya didiami oleh seekor ikan sahaja

ikan tersebut sgt la besar
tau x ikan apa?
hammerhead shark
tapi kenapa dia tinggal sorg2 dlm akuarium 2 eh?
keraguan dan kemusykilan menjelma

dlm tu 5 kali ganda besar dr ni

sedang pelajar muslimin tgk2 ikan tu
pelajar muslimat aku x tau diorg pegi mana
ttbe diorg perasankn sesuatu
ada seekor gajah yg agak besar dlm akuarium 2 jgk
eh? eh? gajah. pe dia buat dlm 2?

hammerhead shark tersebut attack gajah 2
gajah 2 lawan blk, maka bertembunglah mereka dlm 2
ttbe aku terperasankn sesuatu, ada retakan di penjuru akuarium
retakan semakin byk. masyaAllah

"woi! lari woi!"

sepantas kilat semua pelajar muslimin lari drp akuarium tersebut
semuanya menuju ke pintu entrance
tp auto sliding door tu ttbe tertutup bila dh nk smpai
ktorg dgn segala kudrat terpaksa la
menumbuk, menendang dan menerajang pintu tersebut

malangnya tiada juga pape effect pd pintu tersebut
semua pelajar muslimin sdg beristighfar dan mengucap
akhirnya akuarium tersebut pecah
maka keluar la segala air dlm akuarium itu
hammerhead shark? AAAAAAA!!



aku terjaga drp tidur
seyes. mimpi ni mcm real
dan kenapa pelajar2 KKJ jgk yg kena?
hammerhead shark? takutnya aku

naseb baik la tak ikan ni

the great white shark

tp ttp gak aku takut
aduh. nightmare lg.

yours truly,

7 comments:

muzzammil said...

ganas gila.. perh.. aku ada skali x?? haha..

Akif said...

hg pn ada gak. tp x pasan la kt mana. huhu.

Hifzhan Arimi said...

haha.
xbley blah gajah pon dlm akuarium,siap lwn jerung tu...

adobemujahidcs3 said...

ak tgh watper taim tue???

Akif said...

hifzhan - 2 la psl. seram wo tgk.

aiman - ko? aku pn x igt la. tgh teruja tgk prlawanan 2 kot.

SyDanny~ said...

klako do mimpi ko. haha
bestnyer.

Akif said...

klako? aku cuak thp maksimum 2. huhu.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Truly Stars