Saturday, April 10, 2010

Double A Day

Jeddah - Khamis; 7.00 am

bertolak ke Bab Mekah dan terus ke Al Waleed Royal Hotel
memandangkn sudah berihram drp rumah,
so aku sekeluarga terus pegi buat umrah pd pagi yg tenang itu

yg specky hitam 2 garang oh. haha.

habis pada pukul 10 pagi
singgah beli kebab on the way
balik ke hotel dan makan

sebelum Asar, aku sorang pegi Masjidil Haram
masuk pintu Marwah, jalan ke Pintu King Fahd
keluar ke stesen bas dan ambik bas ke Tanaem
maka solatlah Asar aku di sana
buat umrah utk kali kedua pd hari itu

2 Riyal aja

alhamdulillah habis sebelum Maghrib
salin baju dan tunggu waktu Isya'

Masjidil Haram is still amazing in night as usual

"kam umruk?"
"samantash"

"ma turidu an akun?"

"erk. muhandis insyaAllah"
"aiwa"

sekali tersembang dgn org Turki daa

ni la beliau. hensem tak?
gmbr curik

lepas Isya' aku sekeluarga berjalan keluar
through King Fahd utk ke Burj Safwah
kata org ada restoran Melayu di sana
yup. mmg btl. ada Restoran Felda kt sni.

mmg ramai org Melayu kt sini tgh makan
ternampak seorang perempuan dlm abaya
eh? macam kenal je. tgk plk lelaki specky sebelah dia
owh. Erra Fazira rupanya bersama kaum kerabat.
jgn tanya kenapa xde gmbr dia
perut sudah menyanyikan lagu Gemuruh - Faizal Tahir

kaki berjalan ke kaunter dgn penuh pengharapan

"bang! mau order"
"nak apa, adik?"
"nasi beriani satu set, tambah ayam satu"
"ada lagi?"
"roti canai 3"
"minum?"
"teh tarik dua, teh ais satu, nescafe tarik satu"
"lagi?"
"khalas"


fuuh. gler lama aku tak minum teh ais!
haha. alhamdulillah dpt jgk minum.
malam tu mmg penuh kekenyangan. :)

roti canai sama teh tarik

terjumpa Uncle Tarmizi kt situ
tgh menguruskan rombongan dr Malaysia
katanya ada org nk kawen dpn Kaabah mlm tu
mungkin mengikut cara Umie Aida
tapi bangsa lain belum ada yg buat
sudah menjadi trend org Malaysia kot

Roti Tamiz
spesel utk Aina Mardhiya

esk lepas solat Subuh di Masjidil Haram
lunch shawarma ayam. bersama fresh oren. fuuh.
iktikaf dlm Masjidil Haram kejap
keluar ke restoran Felda mau beli makanan lunch nnt
ternampak Ustaz Zawawi tengah sembang dgn beberapa org
Ustaz Zawawi la. yg bg ceramah kt KISAS dlu skali
Tuan Guru Nik Aziz baru smpai Madinah
ramai jgk rupanya org Malaysia dtg sini

solat Jumaat dan blk dgn Dr Razli
malam usrah seperti biasa


harap2 dpt lg pegi sini. insya Allah. :)

yours truly,

7 comments:

fye said...

serius aku jelez~
weyh kat sne panas x?


:)

Akif said...

jgn jeles. :P
xde la panas pn. biase je.
aku rse Malaysia panas lg. huhu.

nawal said...

jeles gak~

hebat ah ko leh ckp arab spontan..

kalo aku dh terkulat2..

ismatz-215 said...

weyh, dlm masjidil haram mana leh amik gmbar..
curi2 ea..?

Akif said...

nawal - haha. byk la. 2 pn aku kluar ntah mende pe je tu. huhu.

ismat - blh la ambk gmbr. rmai je bwk kamera. handycam pun ada. haha.

muzzammil said...

jelez2... aish..

Akif said...

aiseh. jgn jeles. hehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Truly Stars