Saturday, February 13, 2010

V's Day



Valentine's Day

14th February

tarikh ni. sbut je msti sume org tau. klau xtw 2 mmg bgs btl la. tp ye la. setiap thn ade je couple yg tnggu tarikh ni. knape eh?

smlm on the way ke Nilai mmg byk sgt kereta yg kluar KL. highway dah jd cm Milo Fuzz gitu - padat. haha. dgr cte rmai yg kawen mse date nih. npe eh? pntg sgt ke tarikh ni?

aku pn xtau mne kluar ntah sape yg ckp tarikh ni adalah Hari Kekasih kononnya. tp asl x pilih tarikh lain ha? plek tol. pe spesel sgt tarikh ni?

mcm2 cte rsenya kte dh dgr psl tarikh ni. kononnya hari ni adalah hari utk menunjukkan rasa kasih syg sgala chenta kpd buah hati pengarang jantung pisang emas dibawa belayar. tp klau ikut sejarah thn2 lps, byk sgt kes maksiat yg brlaku msa tarikh ni. kasih syg la konon. pastu xyah cte la bpe byk kes buang bayi kt merata tempat. sian plk Majlis Perbandaran nk g kutip sorg2. korg klau dh buat mksiat haram sume 2 pn at least smbutlah seruan kerajaan -
"Jagalah Alam Sekitar Kita"

for me. 3 or 4 years ago i was really a fool. mmg bodo. bdk kcik lg kn. xtau pkr mne baik mne buruk. alhamdulillah. Allah cmpak aku kt bumi Kampung Jawa yg dicintai lps 2. fuuh. terselamat aku dr sume bnde tu. syukur sgt2. :))

"weh. aku ade try aci ni. tp x dpt"
"npe? pe prob?"
"die baik sgt. siap bg ceramah lg psl couple sume nih"
"die kte pe?"
"die kte couple ni haram. ade ke patut?"

aku x sgka. dlm dunia yg serba moden cnggih lg brgaya nih, siap dpenuhi internet dgn sgala info2 yg dperlukan; masih ade lg rupenya yg xtau bhw sesungguhnya Couple Itu Haram. aku bkn dlm dunia kwn aku yg lain. mmg aku xtau. aku igtkn bdk2 besar baya aku ni dh tau sgala bnde yg slalu je aku nmpk dlm internet. byk sgt mklumat psl cpl dlm internet. x caye tnya abg Arep. aku siap ikut die lg join group Anti-Couple kt Friendster dlu. kn Abg Arep? haha.

bg aku couple 2 mcm org x ckup kasih syg. dan biasenya kbykn cite cpl ni smua sme je.

Start - biase2 lg. mklum la br nk brknalan

Middle - smuenya sgt la sweet~ mse ni la mkn x kyang, tdo x lena, mandi x bsh

Conflict - misunderstanding/x sependpt/mula boring/org ketiga/meluat/x best/x sekufu/dll

End - clash! - heart broken/cry/tears/fobia/xnk hdp/anti/dll

dan bnde yg sme akn brulang dgn org lain plk. 2 pe yg aku nmpk la. trigt kte Aizat dlu - "org yg biase main2 cinta sblum kawen ni biasenya cinta dr syaitan". btl sgt ckp die 2. cinta yg ikut nafsu je. ade je kwn2 yg rse sgt kekurangan drinya itu sbb x couple. adeh. mmg aku btl2 la x phm org cmni. fkr la sndri eh.




so Valentine's Day ni rsenya rmai dh tau. kt suratkhabar hari ni dh byk kluar. Valentine's Day Bukan Budaya Islam. byk brite kte yg rmai buat perarakan la, demonstrasi la, group sume - Anti-Valentine. rmai dh bg ksedaran. klau x sedar gak xtw la nk ckp pe.

trigt plk kte Abg Izzat Nasir - "org kafir klau diberi amaran atau tak diberi amaran; diorg sme je. xkn brubah". so aku xtw la klau org yg masih x sdar2 gak tu. mcm bese. fkr la sndri.

alaa. korg klau btl la nk tnjuk kasih syg kt buah hati intan payung korg 2, x yah tnggu Hari Kekasih pebende ni sume. blh je tnjuk tiap2 hari. 14 Feb ni saje je dicipta utk melalaikn org. tp dh cpl 2 haram, korg tnjuk je la kasih syg korg yg seluas bimasakti kt isteri/suami korg yg terchenta nnt. hehe.



info2 psl Valentine's Day lg? click blog teman

Abg Arep
Khaliesah
Chemay

"jge diri kamu, Allah akn jge jodoh kamu. insya Allah"

ambk dr Abg Arep. :P

p/s: Happy Chinese New Year. cuti2! :P

yours truly,
Akif

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Truly Stars